In gesprek met buschauffeurs op de Dag van de Witte Stok 2023

Provincie Gelderland
Voor vrijwilligers
Voorlichting
Geplaatst op: 18 oktober 2023 buschauffeur, visio medewerker en ervaringsdeskundige naast een lijnbus

Jeroen van Dijk en Mathieu Houben (Oogvereniging Gelderland), Erik Arnoldussen (mobiliteitstrainer Visio), Anouk Stein (medewerkster Advies en Voorlichting Visio) waren in het kader van de Dag van de witte stok aanwezig op busstation Nijmegen.

Hier gingen ze met buschauffeurs van Breng in gesprek en lieten hen ervaren hoe het is om als slechtziende met de bus te reizen, maar vooral je weg te vinden op het busstation van Nijmegen. Dit laatste is best een grote uitdaging, niet alleen voor slechtzienden, maar ook voor mensen met prima zicht.

De vervoerders van Breng stonden open voor onze tips. Onderwerp van gesprek was vooral het onoverzichtelijke en daarmee onveilige stations/busplein in Nijmegen waar bussen, fietsers en voetgangers zich kris kras door elkaar begeven. De chauffeurs van Breng die we spraken hadden overigens allen een groot hart voor toegankelijkheid voor iedereen en onze onze tips waren dan ook geen nieuwe kost. Al met al toch een geslaagde actie!

Meer informatie over de Dag van de Witte Stok vind je op www.stopvoordewittestok.nl